Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJung, Jong-Chul; Cervero, Ronald M.
TitelThe Social, Economic, and Political Contexts of Adults' Participation in Undergraduate Programmes: A State-Level Analysis.
QuelleIn: International Journal of Lifelong Education, 21 (2002) 4, S.305-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-1370
SchlagwörterAdult Students; Economic Factors; Educational Supply; Enrollment Influences; Higher Education; Motivation; Participation; Social Environment; State Aid; Undergraduate Study
AbstractThe proportion of adult undergraduates to adult populations in the 50 states was calculated. Cross-sectoral analysis identified state characteristics that correlated with participation rates. Best predictors were availability of undergraduate education, educational technology efforts, the population's level of educational attainment, budget priority of higher education, and the state's occupational structure. (Contains 66 references.)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Lifelong Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: