Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbbott, Judy A.; McCarthey, Sarah J.
TitelClassroom Influences On First-Grade Students' Oral Narratives.
QuelleIn: Journal of Literacy Research, 33 (2001) 3, S.389-421Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1086-296X
SchlagwörterAcademic Achievement; Case Studies; Grade 1; Personal Narratives; Primary Education; Teacher Behavior; Teaching Methods
AbstractExplores the nature of first-grade students' oral narratives and the connections between teachers' instructional practices and students' narratives. Presents six case studies that describe students' school achievement, their oral narratives, and teachers' practices. Finds certain classroom practices, which either support or narrow opportunities for engagement with oral and written text, may be an important influence on students' construction of oral narratives. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Literacy Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: