Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAgee, Jane
TitelWhat Is Effective Literature Instruction? A Study of Experienced High School English Teachers in Differing Grade- and Ability-Level Classes.
QuelleIn: Journal of Literacy Research, 32 (2000) 3, S.303-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1086-296X
SchlagwörterEnglish Teachers; High Schools; Instructional Effectiveness; Models; Secondary School Teachers; Student Reaction; Teacher Attitudes; Teacher Behavior
AbstractExamines how experienced high school English teachers defined and gauged effective literature instruction. Finds teachers used differing models for literature instruction against which they gauged their effectiveness. Notes the kinds of models the teachers used determined whether or not they were willing to listen to feedback from students and to use it to make changes in their literature curriculum. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Literacy Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: