Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClark, Ellen R.; Flores, Belinda B.; Riojas-Cortez, Mari; Smith, Howard L.
TitelYou Can't Have a Rainbow without a Tormenta: A Description of an IHE's Response to a Community Need for a Dual-Language School.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 26 (2002) 1, S.123-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterAffiliated Schools; Bilingual Teachers; Case Studies; College School Cooperation; Educational Change; Educational Improvement; Elementary Education; Higher Education; Mexican American Education; Partnerships in Education; School Community Relationship; School Culture; Teacher Attitudes; Teacher Education; Two Way Immersion Programs; Texas
AbstractA local university worked with a Texas elementary school serving mostly Mexican Americans to implement a two-way bilingual program, provide inservice and graduate course work for faculty, provide parent training, connect with the community, and provide field experiences for undergraduate bilingual education teachers. Test scores and community attitudes towards the school have improved. (Contains 61 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: