Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchatschneider, Christopher; Carlson, Coleen D.; Francis, David J.; Foorman, Barbara R.; Fletcher, Jack M.
TitelRelationship of Rapid Automatized Naming and Phonological Awareness in Early Reading Development: Implications for the Double-Deficit Hypothesis.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 35 (2002) 3, S.245-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2194
SchlagwörterClassification; Disability Identification; Educational Diagnosis; Elementary Education; Phoneme Grapheme Correspondence; Reading Difficulties; Reading Rate; Student Characteristics; Symptoms (Individual Disorders); Word Recognition
AbstractA study involving 1,123 children investigated the relationship between naming speed and phonological awareness skills and the implications for the classification of children at risk of reading disability. Results found a positive correlation between naming speed and phonological awareness and indicate this relationship will affect any comparison made across subgroups. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: