Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim-Rupnow, Weol Soon; Dowrick, Peter W.; Burke, Laure S.
TitelImplications for Improving Access and Outcomes for Individuals with Disabilities in Postsecondary Distance Education.
QuelleIn: American Journal of Distance Education, 15 (2001) 1, S.25-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-3647
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Access to Information; Accessibility (for Disabled); Case Studies; Distance Education; Educational Improvement; Educational Needs; Educational Technology; Higher Education; Trend Analysis; User Needs (Information)
AbstractReviews documented examples of individuals and institutions to investigate factors related to exemplary learners and providers of distance education to persons with disabilities. Examines case studies identified searches of ERIC and other major databases. Summarizes findings in terms of student characteristics, technology trends, support and accommodation provided by postsecondary institutions, and overall impact of distance education on people with disabilities. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Distance Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: