Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKahn, Brian
TitelPortrait of Success: Cooperating Teachers and the Student Teaching Experience.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 22 (2001) 4, S.48-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCollege School Cooperation; Cooperating Teachers; Higher Education; Interpersonal Relationship; Mentors; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Student Teaching; Teacher Collaboration; Teacher Educators; Teacher Student Relationship
AbstractInterviewed cooperating teachers to determine how they defined successful student teaching experiences and what they believed could enhance their success as mentors. Results highlighted the importance of mutual learning relationships and the need for greater support and collaboration from university faculty. Unsuccessful experiences resulted from poor work ethics, lack of commitment, and poor rapport with cooperating teachers and classroom students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: