Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaynes Writer, Jeanette
TitelIdentifying the Identified: The Need for Critical Exploration of Native American Identity within Educational Contexts.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 22 (2001) 4, S.40-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterAmerican Indian Culture; American Indians; Cultural Awareness; Elementary Secondary Education; Ethnic Stereotypes; Ethnicity; Higher Education; Preservice Teacher Education; Racial Bias; Teacher Attitudes
AbstractDescribes the lack of critical exploration of Native American identity in the U.S. P-12 and higher education system, deconstructing stereotypes, historical imagery, and cultural assumptions about Native Americans using statistics and factual information and challenging educators to evaluate their educational histories and attitudes toward Native Americans as a first step toward critical exploration of Native American identity. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: