Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeck, Clive; Kosnik, Clare
TitelProfessors and the Practicum: Involvement of University Faculty in Preservice Practicum Supervision.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 53 (2002) 1, S.6-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterCollege Faculty; College School Cooperation; Elementary Education; Higher Education; Partnerships in Education; Practicum Supervision; Practicums; Preservice Teacher Education; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Teacher Role
AbstractExamined a model of practicum supervision adopted at one university that involved intensive supervision by all faculty members. Data from observations, interviews, journals, and conversations found that the model strengthened the school-university partnership, enhanced the practicum and campus program, and helped faculty gain knowledge and understanding of schooling. However, the approach was time-consuming and presented additional challenges. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: