Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbu-Hilal, Maher M.
TitelA Structural Model of Attitudes towards School Subjects, Academic Aspiration and Achievement.
QuelleIn: Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 20 (2000) 1, S.75-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0144-3410
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Aspiration; Educational Attitudes; Educational Research; English; High School Students; High Schools; Intellectual Disciplines; Mathematics; Models; Sciences; Social Studies; Student Attitudes
AbstractInvestigates the structure of attitudes to school subjects and the causal relationship among attitudes, levels of aspiration, and achievement focusing on 280 California high school students. Reveals that attitudes to school indirectly influenced achievement, while aspiration significantly affected achievement and mediated between attitudes and achievement. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: