Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBong, Mimi
TitelBetween- and Within-Domain Relations of Academic Motivation among Middle and High School Students: Self-Efficacy, Task-Value, and Achievement Goals.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 93 (2001) 1, S.23-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterForeign Countries; Goal Orientation; Intellectual Disciplines; Learning Motivation; Secondary Education; Self Efficacy; Student Educational Objectives; South Korea
AbstractExamines between-domain relations of self efficacy, task value, and achievement goal orientations among 424 Korean middle and high school students. Results provide strong support for the subject specificity of self efficacy, task value, and various achievement goals. Both middle and high school students expressed motivational orientations that were sufficiently distinct across the core school subjects examined. (Contains 57 references and 8 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: