Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevine-Rasky, Cynthia
TitelIdentifying the Prospective Multicultural Educator: Three Signposts, Three Portraits.
QuelleIn: Urban Review, 33 (2001) 4, S.291-319Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
SchlagwörterDiversity (Student); Elementary Secondary Education; Equal Education; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Urban Schools
AbstractInvestigates how prospective teachers respond to social differences they encounter in educational discourse and public schools, identifying three signposts indicative of prospective multicultural educators (desiring change because of identifying with educational inequality, valuing critical pedagogy and multicultural social reconstructivist education, and wanting to understand educational inequality and its causes). Presents data from observations and interviews with three teacher candidates. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: