Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeow, Ronald P.
TitelDo Learners Notice Enhanced Forms While Interacting with the L2? An Online and Offline Study of the Role of Written Input Enhancement in L2 Reading.
QuelleIn: Hispania, 84 (2001) 3, S.496-509Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-2133
SchlagwörterCollege Students; Higher Education; Linguistic Input; Protocol Analysis; Reading Comprehension; Second Language Learning; Spanish; Written Language
AbstractThink-aloud protocols were gathered to establish that first-year college level participants noticed targeted linguistic forms (Spanish formal imperatives) while reading an enhanced or unenhanced text. Suggests there are no significant benefits of written input enhancement over unenhanced written input for the amount of reported noticing of Spanish formal imperatives, readers' comprehension, or readers' intake. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispania" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: