Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpilkova, Vladimira
TitelProfessional Development of Teachers and Student Teachers through Reflection on Practice.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 24 (2001) 1, S.59-65Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterAction Research; Constructivism (Learning); Elementary Secondary Education; Faculty Development; Foreign Countries; Higher Education; Inservice Teacher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Student Teachers; Czech Republic
AbstractDiscusses new challenges for preservice and inservice teacher education connected with changing conceptions of the teaching profession in the Czech Republic, noting innovative approaches and strategies (e.g., constructivist approaches, reflective practice, and university-school cooperation) and examining training strategies to help students rationally analyze their teaching activities and become aware of their tacit knowledge and intuitive behavior. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: