Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWang, Xiao-lei; Bernas, Ronan; Eberhard, Philippe
TitelEffects of Teachers' Verbal and Non-Verbal Scaffolding on Everyday Classroom Performances of Students with Down Syndrome.
QuelleIn: International Journal of Early Years Education, 9 (2001) 1, S.71-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0966-9760
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Attitudes toward Disabilities; Body Language; Classroom Techniques; Downs Syndrome; Inclusive Schools; Preschool Children; Preschool Education; Scaffolding (Teaching Technique); Special Education; Special Needs Students; Teaching Methods
AbstractStudied effects of teachers' verbal and non-verbal scaffolding on classroom performance of students with Down Syndrome. Found that with the use of scaffolding that contained gesture components, students were more responsive to directions, focused longer on tasks, and were more successful in accomplishing the tasks. Concluded that gestures in classroom interactions are important to maximizing the learning potential. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Early Years Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: