Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoward, Tyrone C.
TitelTelling Their Side of the Story: African-American Students' Perceptions of Culturally Relevant Teaching.
QuelleIn: Urban Review, 33 (2001) 2, S.131-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
SchlagwörterBlack Students; Classroom Environment; Culturally Relevant Education; Elementary Education; Multicultural Education; Student Attitudes; Teacher Characteristics; Teacher Student Relationship; Urban Schools
AbstractExamined African American elementary school students' interpretations of culturally relevant teachers within urban contexts. Student responses indicated that culturally relevant teaching strategies had a positive effect on student effort and engagement in class content. Students preferred teachers who were caring, who established community- and family-type classroom environments, and who made learning entertaining and fun. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: