Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDutt-Doner, Karen; Wilmer, Marty; Stevens, Cathy; Hartmann, Lisa
TitelActively Engaging Learners in Interdisciplinary Curriculum through the Integration of Technology.
QuelleIn: Computers in the Schools, 16 (2000) 3-4, S.151-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0738-0569
SchlagwörterAcademic Standards; Active Learning; Cooperative Learning; Global Warming; Group Instruction; Information Utilization; Interdisciplinary Approach; Internet; Middle Schools; Research Skills; Science Instruction; State Standards; Student Projects; Student Research; Technology Integration; Web Based Instruction; Maine
AbstractDescribes an interdisciplinary group research WebQuest project for middle school students on global warming that was developed to target science and technology content standards for Maine's K-12 performance standards. Discusses technology integration, student research skills, use of Internet information, and cooperative and active learning. (LRW)
AnmerkungenJournal availability: The Haworth Press, Inc., 10 Alice St., Binghamton, NY 13904-1580.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: