Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOliver, R.; Omari, A.
TitelStudent Responses to Collaborating and Learning in a Web-based Environment.
QuelleIn: Journal of Computer Assisted Learning, 17 (2001) 1, S.34-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0266-4909
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Cooperative Learning; Higher Education; Learner Controlled Instruction; Nontraditional Education; Problem Solving; Student Reaction; Teaching Methods; Undergraduate Students; World Wide Web
AbstractDescribes a study which explored undergraduate students' reactions to a Web-based environment supporting problem-based learning. Findings revealed that while the majority of students saw value to be gained from learning in a student-centered, collaborative setting, many expressed preference for learning in the more conventional teacher-directed forms. Results did not reveal any discernible development of problem-solving skills. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computer Assisted Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: