Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEtcheverry, Emily; Clifton, Rodney A.; Roberts, Lance W.
TitelSocial Capital and Educational Attainment: A Study of Undergraduates in a Faculty of Education.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 47 (2001) 1, S.24-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-4805
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Educational Attitudes; Foreign Countries; Higher Education; Peer Relationship; Self Concept; Social Capital; Social Support Groups; Student Surveys; Teacher Student Relationship; Canada
AbstractA survey of 269 undergraduate students at the University of Manitoba found that students' perceptions of their social capital resources had direct and indirect effects on their developing self-concepts and their educational achievement. Students' perceptions of support, particularly peer support, were an important resource, positively related to academic self-concept and grades. (Contains 33 references.) (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Alberta Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: