Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhang, Patricia A.; Waters, Gisele A.
TitelTransformational Spaces in Teacher Education: MAP(ing) a Pedagogy Linked to a Practice of Freedom.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 52 (2001) 3, S.197-210Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterDemocracy; Democratic Values; Educational Media; Elementary Secondary Education; Freedom; Higher Education; Moral Values; Preservice Teacher Education; Social Responsibility; Student Teachers; Transformative Learning
AbstractDiscusses the need for preservice teachers to learn to critique and participate in the transformation of educational policies and practices, tracing the theoretical avenues that converge in Media Action Projects (MAPs) and looking at the transformative spaces afforded by MAPs for teaching future educators who can ethically respond to the needs of students, schools, and communities. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: