Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwan, Karen; Shea, Peter; Fredericksen, Eric; Pickett, Alexandra; Pelz, William; Maher, Greg
TitelBuilding Knowledge Building Communities: Consistency, Contact and Communication in the Virtual Classroom.
QuelleIn: Journal of Educational Computing Research, 23 (2000) 4, S.359-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6331
SchlagwörterAcademic Achievement; Access to Education; Computer Assisted Instruction; Computer Mediated Communication; Distance Education; Electronic Classrooms; Higher Education; Information Networks; Instructional Design; Instructional Effectiveness; Online Systems; Student Attitudes; Student Characteristics; Web Based Instruction
AbstractExamines factors affecting the success of asynchronous online learning both through a review of the research and through an empirical investigation of student perceptions and course design factors in one of the largest asynchronous learning networks in the United States. Reveals that three such factors-consistency in course design, contact with course instructors, and active discussion-have been consistently shown to significantly influence success of online courses. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Computing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: