Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRalph, Edwin G.
TitelAligning Mentorship Style with Beginning Teachers' Development: Contextual Supervision.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 46 (2000) 4, S.311-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-4805
SchlagwörterContext Effect; Cooperating Teachers; Foreign Countries; Higher Education; Mentors; Practicums; Preservice Teacher Education; Professional Development; Questioning Techniques; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Supervisory Methods
AbstractA study of 70 pairs of supervisory teachers and teacher interns at the University of Saskatchewan examined contextual supervision in the mentorship of student teachers' oral questioning skills. Findings indicate that supervisory skills improved, especially when supervisors adjusted their leadership styles to match protege development levels, and that teacher interns improved their oral questioning skills. (Contains 42 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Alberta Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: