Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuntsinger, Carol S.; Jose, Paul E.; Larson, Shari L.; Krieg, Dana Balsink; Shaligram, Chitra
TitelMathematics, Vocabulary, and Reading Development in Chinese American and European American Children over the Primary School Years.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 92 (2000) 4, S.745-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAcademic Achievement; Chinese Americans; Cultural Influences; Early Childhood Education; Mathematics Skills; Parent Student Relationship; Reading Skills; Student Development; Vocabulary Development; Young Children
AbstractInvestigates sociocultural and family factors that contribute to children's academic achievement among 40 European American (EA) and 40 second-generation Chinese American (CA) preschool and kindergarten children. CA children outscored EA children in mathematics at all three intervals, and were better readers by the third interval. CA parents report greater structuring of their children's time and use of more formal teaching methods. (Contains 50 references and 12 tables.) (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: