Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMost, Tova; Greenbank, Alicia
TitelAuditory, Visual, and Auditory-Visual Perception of Emotions by Adolescents with and without Learning Disabilities, and Their Relationship to Social Skills.
QuelleIn: Learning Disabilities: Research & Practice, 15 (2000) 4, S.171-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0938-8982
SchlagwörterAdolescents; Auditory Perception; Comprehension; Emotional Response; Grade 8; Interpersonal Competence; Learning Disabilities; Nonverbal Communication; Secondary Education; Visual Perception
AbstractThis study investigated the perception of emotions and the social skills of 60 eighth-graders, half with and half without learning disabilities (LD). Results indicated that the performance of LD adolescents was significantly poorer than peers in the perception of emotion via either auditory, visual, or combined auditory-visual modes. Although both groups performed better in the combined mode, students without LD were better able to utilize this combined mode. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disabilities: Research & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: