Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilson, Elizabeth K.; Saleh, Amany
TitelThe Effects of an Alternative Model of Student Teaching Supervision on Clinical Master Teachers.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 22 (2000) 2, S.84-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCooperating Teachers; Higher Education; Master Teachers; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Secondary School Teachers; Student Teacher Supervisors; Student Teaching; Supervision; Teacher Role
AbstractDescribes an alternative student teacher supervision model involving clinical master teachers who assumed the roles of cooperating teacher and college supervisors, highlighting the experiences of four secondary teachers and changes they made in their supervision. Surveys, observations, and interviews indicated that participants perceived university supervisors as ineffective in many areas, though they viewed the university's role as supportive and positive. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: