Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWynn, Marjorie; Kromrey, Jeffrey
TitelPaired Peer Placement with Peer Coaching To Enhance Prospective Teachers' Professional Growth in Early Field Experience.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 22 (2000) 2, S.73-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterElementary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Peer Coaching; Peer Influence; Peer Teaching; Preservice Teacher Education; Student Development; Student Teachers; Student Teaching
AbstractExamined the developmental concerns of preservice elementary teachers in a paired peer placement peer coaching program who were randomly paired for their first teaching experience. Data from students' observations, feedback, and reflections on their teaching experiences indicated that students developed across a continuum of concerns from survival/self-concerns to curriculum/instructional concerns, to pupils/impact on learning concerns. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: