Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Marion
TitelBecoming a Secondary Teacher in Germany: A Trainee Perspective on Recent Developments in Initial Teacher Training in Germany.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 23 (2000) 1, S.65-76Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterForeign Countries; Higher Education; Mentors; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Secondary School Teachers; Student Teacher Attitudes; Student Teacher Evaluation; Student Teachers; Teacher Competencies; Germany; United Kingdom (England)
AbstractDraws conclusions about preservice teacher education in England by critically analyzing the German system in Baden-Wurttemberg, highlighting: the statutory framework, preparation for teaching, assessment of trainee competence, and support available to student teachers. The paper examines the role of mentors, assessment of student teacher competence, and the ratio of theory and practice as elements of course content. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: