Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDekkers, Hetty P. J. M.; Bosker, Roel J.; Driessen, Geert W. J. M.
TitelComplex Inequalities of Educational Opportunities: A Large-Scale Longitudinal Study on the Relation between Gender, Social Class, Ethnicity, and School Success.
QuelleIn: Educational Research and Evaluation (An International Journal on Theory and Practice), 6 (2000) 1, S.59-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1380-3611
SchlagwörterAcademic Achievement; Databases; Equal Education; Ethnicity; Longitudinal Studies; Prediction; Secondary School Students; Sex Differences; Social Class; Netherlands
AbstractStudied the relationships between gender, social class, ethnicity, and school success using data from a large-scale longitudinal database, the Dutch Secondary Education Students Cohort. Results show that school success is not always predicted by expected additive or multiplicative effects of the different background variables. Discusses educational inequalities arising from different choice patterns regarding science and technical subjects. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Research and Evaluation (An International Journal on Theory and Practice)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: