Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatkins-Goffman, Linda; Cummings, Victor
TitelBridging the Gap between Native Language and Second Language Literacy Instruction: A Naturalistic Study.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 21 (1997) 4, S.381-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterAcademic Discourse; Classroom Communication; Cultural Differences; Discourse Modes; Educational Practices; Ethnography; Foreign Countries; Freshman Composition; Higher Education; Native Language Instruction; Sociolinguistics; Teacher Student Relationship; Dominican Republic
AbstractAn ethnographic study of a freshman composition class at the Universidad Autonoma de Santa Domingo (Dominican Republic) examined classroom practices and behaviors of the professor and students as students learned to improve their native-language reading and writing skills. Differences from U.S. classrooms are discussed in terms of the needs of immigrant second-language learners. Contains 22 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: