Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGregg, Noel; Scott, Sally S.
TitelDefinition and Documentation: Theory, Measurement, and the Courts.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 33 (2000) 1, S.5-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2194
SchlagwörterStellungnahme; Attention Deficit Disorders; Court Litigation; Definitions; Eligibility; Higher Education; Hyperactivity; Learning Disabilities; Models; Research Needs; Theory Practice Relationship
AbstractThis article examines the research surrounding definitions and selection criteria for learning disabilities and attention deficit/hyperactivity disorder at the postsecondary level. Implications from and for the courts follow a critical analysis of the professional literature. The need for theory-based models to investigate relationships between and within constructs underlying current definitions and eligibility criteria is discussed. (Contains extensive references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: