Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlber, Sheila R.
Titel"I Don't Like To Write, But I Love To Get Published": Using a Classroom Newspaper To Motivate Reluctant Writers.
QuelleIn: Reading and Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties, 15 (1999) 4, S.355-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1057-3569
SchlagwörterStellungnahme; Audience Awareness; Class Activities; Classroom Techniques; Grade 6; Intermediate Grades; Learning Problems; Newspapers; Student Motivation; Writing Attitudes; Writing Difficulties; Writing Instruction
AbstractSuggests a classroom newspaper provides an excellent vehicle for teaching writing to students of various ability levels, allows students to direct their writing to a specific audience, and increases motivation (because recognition through publication is very reinforcing). All students, including students with disabilities, can benefit from the variety of activities involved in producing a classroom newspaper. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading and Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: