Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWildmon, Mark E.; Skinner, Christopher H.; McCurdy, Merilee; Sims, Sanpier
TitelImproving Secondary Students' Perception of the "Dreaded Mathematics Word Problem Assignment" by Giving Them More Word Problems.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 36 (1999) 4, S.319-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
SchlagwörterAcademic Achievement; Assignments; Educational Objectives; High School Students; High Schools; Mathematics Instruction; Student Attitudes; Word Problems (Mathematics)
AbstractSeeks to replicate and extend research on academic assignment preference by presenting high school students with control assignments containing eight mathematics reading problems, experimental assignments that contained eight equivalent problems, and three additional interspersed problems. Significantly more students ranked the experimental assignment as being less difficult and chose another experimental assignment for homework. (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: