Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOberhuemer, Pamela; Colberg-Schrader, Hedi
TitelThe Changing Practitioner Role in Early Childhood Centres: Multiple Shifts and Contradictory Forces.
QuelleIn: International Journal of Early Years Education, 7 (1999) 3, S.249-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0966-9760
SchlagwörterStellungnahme; Caregiver Role; Change Agents; Change Strategies; Child Caregivers; Day Care; Early Childhood Education; Educational Quality; Foreign Countries; Preschool Teachers; Teacher Role; Trend Analysis; Germany
AbstractExplores role of early-childhood practitioners against background of shifts in social context and sociopolitical climate of early-childhood education and care in Germany. Maintains that practitioners are links in the process of repositioning early-childhood centers in quality debate. Discusses need for newly defined role combining family-centered approach to children's learning and community-centered focus on multicultural networking systems. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Early Years Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: