Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrederik, Ineke; Van Der Valk, Ton; Leite, Laurinda; Thoren, Ingvar
TitelPre-Service Physics Teachers and Conceptual Difficulties on Temperature and Heat.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 22 (1999) 1, S.61-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterForeign Countries; Heat; Higher Education; Lesson Plans; Pedagogical Content Knowledge; Physics; Preservice Teacher Education; Science Education; Science Teachers; Secondary Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Teacher Expectations of Students; Temperature; Netherlands
AbstractUsed the lesson preparation method and interviews to investigate preservice physics teachers' pedagogical content knowledge, focusing on their knowledge of pupils' conceptual difficulties with temperature and heat. Results found a relationship between conceptual difficulties preservice teachers expected their pupils to have and conceptual difficulties they themselves have or had. Most of the preservice teachers met one or more conceptual difficulty. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: