Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTunnicliffe, Sue Dale; Reiss, Michael J.
TitelOpportunities for Sex Education and Personal and Social Education (PSE) through Science Lessons: The Comments of Primary Pupils When Observing Meal Worms and Brine Shrimp.
QuelleIn: International Journal of Science Education, 21 (1999) 9, S.1007-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterAnimals; Biological Sciences; Discourse Modes; Elementary Education; Foreign Countries; Health Education; Human Body; Science Activities; Science and Society; Social Studies; Student Interests; United Kingdom
AbstractPresents a characterization of students' comments during observation of meal worms or brine shrimp. Finds that many student comments had to do with sex, reproduction, death, violence, and the life history of the organisms. Significant differences in conversations occurred across age and gender groups. Contains 32 references. (Author/WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: