Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReid, Robert
TitelAssessment of ADHD with Culturally Different Groups: The Use of Behavioral Rating Scales.
QuelleIn: School Psychology Review, 24 (1995) 4, S.537-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterStellungnahme; Attention Deficit Disorders; Behavioral Science Research; Cultural Differences; Elementary Secondary Education; Ethnic Groups; Rating Scales; School Psychologists
AbstractExamines whether behavioral rating scales constitute valid measure of attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD). Presents major issues in assessment and cross-cultural assessment of ADHD, and reviews studies that have assessed culturally different groups. The lack of available evidence suggests that the use of behavioral ratings with culturally different groups should be undertaken with caution. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: