Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Gary L.
TitelToward Authentic Participation: Deconstructing the Discourses of Participatory Reforms in Education.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 35 (1998) 4, S.571-603Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
SchlagwörterEducational Change; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Models; Participation; Participative Decision Making
AbstractDiscusses the various influences on the discourse of participation in educational reforms and the ways in which it is being promoted and implemented by diverse constituencies. Focuses on how participation becomes a way to create institutional legitimacy for current educational practices, and on the role of parent participation, and presents a framework of participation efforts. Contains approximately 150 references. (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: