Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeiler, Anthony; Webster, Alec
TitelSuccess and Failure in Early Literacy: Teachers' Predictions and Subsequent Intervention.
QuelleIn: British Journal of Special Education, 25 (1998) 4, S.189-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-3383
SchlagwörterBeginning Reading; Early Identification; Early Intervention; Foreign Countries; Prevention; Primary Education; Reading Difficulties; Teacher Attitudes; United Kingdom
AbstractThe first of two studies examined the family literacy experiences of 10 young children in Britain. The second study traced the literacy progress of 66 first-year students, together with teachers' predictions and subsequent interventions. Findings indicated teachers' informal judgements did identify students with later problems but there was wide disagreement about the appropriateness of providing special help. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: