Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoody, Robert; East, Katheryn; Fitzgerald, Linda M.; Heston, Melissa L.; Iverson, Annette M.
TitelTalking Teaching and Learning: Using Practical Argument to Make Reflective Thinking Audible.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 19 (1998) 4, S.88-101Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCollege Faculty; Constructivism (Learning); Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Group Discussion; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Teacher Attitudes; Teacher Educators; Thinking Skills
AbstractDiverse teacher educators met regularly to discuss their beliefs about educational philosophy, teacher education, constructivist pedagogy, and authentic assessment. Participants made reflections, then listened to constructive criticism by other group members. Processes they used to explore their thinking about teaching practice and student learning are described, noting how the process affected their practice and how they thought about practice. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: