Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, John W.; McKenna, Beverly A.; McKenna, Michael C.
TitelA Comparison of Alternatively and Traditionally Prepared Teachers.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 49 (1998) 3, S.165-76Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterAcademic Achievement; Alternative Teacher Certification; Elementary Secondary Education; Higher Education; Nontraditional Education; Preservice Teacher Education; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teaching Methods
AbstractCompared traditional teacher certification program graduates with those completing an alternative certification program, examining behavioral and teaching practice differences, the effects on their students' achievement, and their perceptions of their own teaching abilities. Data from observations, interviews, and students' achievement scores indicated that, after three years of mentoring and experience, no major differences existed between teachers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: