Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWolters, Christopher A.
TitelSelf-Regulated Learning and College Students' Regulation of Motivation.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 90 (1998) 2, S.224-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Goal Orientation; Grades (Scholastic); Higher Education; Learning Strategies; Student Motivation
AbstractSelf-report data from 115 college students provided evidence that students regulate their levels of effort in academic tasks by using a variety of cognitive, volitional, and motivational strategies, and that their use of strategies varies across motivational problems. Relationships of motivational regulation to goal orientation, cognitive strategies, and course grades are discussed. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: