Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHinton, J. S.; Kramer, Michael W.
TitelThe Impact of Self-Directed Videotape Feedback on Students' Self-Reported Levels of Communication Competence and Apprehension.
QuelleIn: Communication Education, 47 (1998) 2, S.151-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0363-4523
SchlagwörterCommunication Apprehension; Communication Research; Higher Education; Instructional Effectiveness; Public Speaking; Self Evaluation (Individuals); Speech Improvement; Speech Instruction; Student Attitudes; Videotape Recordings
AbstractFinds that students' reported levels of apprehension about meetings decreased significantly in class sections with videotape feedback; they reported significant increases in competency and decreases in apprehension across work and social settings; but reported the largest improvements in the classroom setting. Notes a limited differential impact on students' perceived improvements based on their initial levels of competence and apprehension. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: