Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLowe, Anne S.
TitelL'enseignement de la musique et de la langue seconde: pistes d'integration et consequences sur les apprentissages (The Teaching of Music and Second Language: Paths for Integration and Consequences for Instruction).
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 54 (1998) 2, S.218-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0008-4506
SchlagwörterComparative Analysis; French; Grade 2; Grammar; Immersion Programs; Instructional Effectiveness; Interdisciplinary Approach; Language Research; Language Rhythm; Language Skills; Music Education; Primary Education; Pronunciation Instruction; Reading Comprehension; Second Language Instruction; Second Languages; Vocabulary Development
AbstractAn experiment in a grade 2 French immersion program compared performance of a group-taught music lessons totally integrated into classroom instruction and a group not given music instruction. Pre- and post-tests of tonal-rhythmic patterns and form that have commonalities with pronunciation, oral grammar, vocabulary, and reading comprehension found the experimental group performed better in both music and French. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Modern Language Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: