Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThair, Micheal; Treagust, David F.
TitelA Review of Teacher Development Reforms in Indonesian Secondary Science: The Effectiveness of Practical Work in Biology.
QuelleIn: Research in Science Education, 27 (1997) 4, S.581-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0157-244X
SchlagwörterBiology; Classroom Research; Classroom Techniques; Developing Nations; Educational Change; Foreign Countries; Group Instruction; International Educational Exchange; Preservice Teacher Education; Science Activities; Science Education; Secondary Education; Secondary School Science; Indonesia
AbstractExamines the role of practical activities in secondary science from an international perspective and contrasts this with a developing country perspective. In classroom studies of biology practical work, practical activities were found to be more effective in enhancing student achievement and skills than traditional didactic classroom approaches. Contains 44 references. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: