Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHauglustaine-Charlier, Bernadette
TitelWhy Do We Want to Change Teachers' Beliefs and How Could We Support These Changes? The Case of Conceptions of Learning.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 20 (1997) 3, S.227-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterStellungnahme; Attitude Change; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Higher Education; Inservice Teacher Education; Learning; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Teacher Improvement
AbstractExamines the question of stability and change in student teachers' beliefs, arguing for an embedding of the question of stability and change of teachers'conceptions of learning into a specific epistemological standpoint. Illustrates the embedded relationship through a case analysis that shows how, from a constructive perspective, changes in teachers' conceptions are analyzed. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: