Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShen, Jianping
TitelHas the Alternative Certification Policy Materialized Its Promise? A Comparison between Traditionally and Alternatively Certified Teachers in Public Schools.
QuelleIn: Educational Evaluation and Policy Analysis, 19 (1997) 3, S.276-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3737
SchlagwörterAlternative Teacher Certification; Beginning Teachers; Comparative Analysis; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Mathematics Teachers; Public Schools; Science Teachers; Teacher Qualifications; Teacher Recruitment; Teacher Supply and Demand; Schools and Staffing Survey (NCES)
AbstractCharacteristics of traditionally certified and alternatively certified teachers were studied in a national sample of 14,721 public school teachers from the Schools and Staffing Survey. Findings support some arguments for alternative certification, such as alleviating the shortage of mathematics and science teachers but raise questions about alternative certification policies overall. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Evaluation and Policy Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: