Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFox, Norman E.; Ysseldyke, James E.
TitelImplementing Inclusion at the Middle School Level: Lessons from a Negative Example.
QuelleIn: Exceptional Children, 64 (1997) 1, S.81-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0014-4029
SchlagwörterChange Agents; Change Strategies; Inclusive Schools; Junior High Schools; Leadership; Mainstreaming; Middle Schools; Mild Mental Retardation; Program Implementation; Regular and Special Education Relationship; Resistance to Change
AbstractEvaluation of problems in implementing inclusion of students with mild to moderate mental impairment in general education classes of a suburban middle school identified lessons such as the following: (1) allow sufficient resources to the project; (2) provide active leadership by individuals with positive attitudes; and (3) convince the staff that inclusion is not just the responsibility of special education. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: