Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConstas, Mark A.
TitelApartheid and the Sociopolitical Context of Education in South Africa: A Narrative Account.
QuelleIn: Teachers College Record, 98 (1997) 4, S.682-720Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-4681
SchlagwörterApartheid; Biographies; Black Students; Black Teachers; Educational History; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Personal Narratives; Politics of Education; Racial Segregation; Resistance (Psychology); Secondary School Teachers; Social Influences; Teacher Background; South Africa
AbstractHighlights the recent history of South African education using life histories of two black teachers (one beginning and one experienced) whose careers as students and then teachers evolved against a backdrop of social and political conflict. The article considers ways that selected theories of oppression and resistance explain or fail to explain the teachers' experiences. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teachers College Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: