Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enund weitere; Ross, Steven M.
TitelPreventing Early School Failure: Impacts of Success for All on Standardized Test Outcomes, Minority Group Performance, and School Effectiveness.
QuelleIn: Journal of Education for Students Placed at Risk, 2 (1997) 1, S.29-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-4669
SchlagwörterAcademic Failure; Comparative Analysis; Early Intervention; Grade 1; Grade 2; Grade 3; Minority Group Children; Prevention; Primary Education; Program Evaluation; School Effectiveness; Standardized Tests; Student Improvement
AbstractExamines school performance across three grades on both individually administered reading tests and state-mandated standardized tests between students of a Success for All (SFA) program and controls. Results show more positive effects for SFA students, some decline in effects over time, and greater effects for minority than for nonminority students. Implications for SFA implementation are discussed. (GR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Students Placed at Risk" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: