Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLehrer, Richard; Shumow, Lee
TitelAligning the Construction Zones of Parents and Teachers for Mathematics Reform.
QuelleIn: Cognition and Instruction, 15 (1997) 1, S.41-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-0008
SchlagwörterBeliefs; Classroom Techniques; Comparative Analysis; Educational Change; Home Study; Instructional Improvement; Learning Strategies; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Parent Participation; Parents as Teachers; Problem Solving; Scaffolding (Teaching Technique); Student Centered Curriculum; Teacher Role
AbstractInvestigated home-school alignment for primary grade mathematics reform. Three studies found that parents endorsed many reform classroom practices; in a comparison of word-problem scaffolding, parents gave more direct forms of assistance than did teachers; a pilot program to inform parents was effective--children whose parents participated scored better at problem solving than those whose parents did not. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cognition and Instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: